نانو لوله های کربن چند جداره و تک جداره

آن چه که امروزه می توان به وضوح مشاهده کرد کاربرد فراوان علم نانو بر روی  قسمت های مختلف زندگی یک انسان است و تقریبا تمامی وسایلی که در اطراف انسان وجود دارد اگر با تکنولوژی نانو ساخته شود کیفیت بالاتری پیدا می کند. نانو لوله های کربن چند جداره و کربنات سدیم آزمایشگاهی یکی از موادی هستند که توانسته اند تحول بزرگی را در بخش تولید محصولات به وجود آورند.

نانو لوله های کربن چند جداره و تک جداره

کاربرد نانو لوله های کربنی در پزشکی

کاربرد نانو لوله های کربنی در پزشکیآن چه که باید در مورد نانو لوله ها دانست این است که توسط مهندسان و به صورت آزمایشگاهی ایجاد شده است و به صورت طبیعی نمی توان آن را یافت.
مهم ترین ویژگی که در این ترکیب وجود دارد قدرت کشسانی فوق العاده آن است که آزمایش ها ثابت کرده است که چندین برابر فولاد قدرت دارد و می توان از آن برای مصارف گوناگون کمک گرفت.
هر روز اخبار شگفت آوری در اینباره به گوش می رسد به طوری که به تازگی مشخص شده است که نانو لوله ای به ضخامت موی انسان می تواند وزن یک تریلی چند تنی را تحمل نماید.
می توان گفت از زمانی که انسان پا بر روی زمین گذاشته است، این قوی ترین ساختاری است که توانسته بسازد و در ساختار محصولات مختلف به کار ببرد.

این ماده اگر در زیر میکروسکوپ دیده شود به شکل لوله ای است که اتم های کربن در آن کنار هم چیده شده اند و یک پیوند فوق العاده سخت بین این اتم ها ایجاد گردیده است.
بدون شک این محصول یکی از کشفیات بزرگ بشر است که می تواند زندگی انسان در سال های پیش رو را به شدت تحت تاثیر خویش قرار دهد و تغییرات بزرگی را ایجاد می کند.
قدرت انعطاف و کشش بالا در نانو لوله ها سبب شده است که بسیاری از تجهیزات پزشکی به بهترین کیفیت از این ماده ساخته شوند و همه ساله افراد زیادی با کمک این تکنولوژی به زندگی بر می گردند.
قطعا اگر قیمت نانو لوله کربنی به شرایط مناسبی برسد، می توان اطمینان حاصل نمود که افراد بیشتری می توانند از این تکنولوژی برای بهبود زندگی خود بهره ببرند.

مقایسه نانو لوله های کربنی تک و چند جداره

نکته جالبی که درباره نانو لوله ها و کلسیم کربنات ازمایشگاهی وجود دارد این است که می توانند پس از هز بار کشش به حالت اولیه خود برگردند که این موضوع استفاده از آن ها را راحت تر خواهد کرد.
هنوز انسان ها راه زیادی را باید طی کنند تا بتوانند تمام و کمال از این ماده جادویی استفاده کنند و قطعا آینده با حضور نانو لوله ها دچار تحول و دگرگونی شدیدی خواهد شد.
چنان چه انسان روزی بتواند از این ماده برای ساخت بدنه خودرو استفاده کند، ضریب آسیب به بدنه به صفر می رسد که می تواند برای حفظ جان انسان ه تاثیر به سزایی را ایفا نماید.
اگر این تکنولوژی بزرگ وارد صنعت ساختمان سازی شود می توان آن ها را به طور صددرصد در مقابل زلزله ها ایمن کرد و میزان خرابی ها و تلفات را به کمترین حد ممکن رساند.

ربات هایی که با نانو لوله ها ساخته شوند قادر خواهند بود بسیاری از کارهای انسانی را انجام دهند و زندگی را به طور شگفت آوری تغییر دهند.
تمام این موارد تنها بخش کوچکی از کاربرد نانو لوله ها است که هر ساله بر تعداد آن ها افزوده می شود و بخش های بیشتری از زندگی انسان را تحت پوشش قرار می دهد.
در نانو لوله های تک جداره فقط از یک لایه کربنی به صورت لوله ای استفاده شده است و چنان چه آن با میکروسکوپ بررسی شود یک لایه قابل مشاهده خواهد بود.
لوله های کربنی چند جداره در مقایسه با تک جداره دارای لایه های بیشتری است که به صورت چند لوله کوچکتر در داخل یک لوله بزرگ دیده می شود و کارایی بیشتری نیز خواهد داشت.

شکل های مختلف نانو لوله کربنی

شکل های مختلف نانو لوله کربنیاین لوله ها به دلیل شکل قرارگیری اتم های کربن در کنار هم شکل خاصی پیدا می کنند که در این صورت می توانند رسانای مناسبی برای جریان برق باشند.
همین موضوع سبب شده است که این مواد کم کم وارد ساختار محصولات الکترونیکی شوند و به خاطر ظرافتی که دارند استفاده از آن ها در حال افزایش است.
کربن جزو موادی ات که نسبت به فلزات وزن بسیار سبک تری دارد و اگر انسان بتواند ترکیبات کربنی را جایگزین فلزات کند بسیاری از معادن فلزات برای آیندگان حفظ خواهد شد.
از طرفی میزان کربن در طبیعت به طور شگفت آوری بالا است و یک ماده اولیه ارزان و بهینه محسوب می شود که می توان از آن محصولات متفاوتی را خلق نمود.

پیوند بین اتم های کربن بسیار قوی است که همین موضوع سبب ایجاد یک ترکیب پایدار می شود و استحکام محصولات را به شدت افزایش خواهد داد.
همه ساله مواد جدیدتری برای استفاده به عنوان رسانای جریان برق استفاده می شود ولی بدون شک شکل های مختلف نانو لوله کربنی بهترین انتخاب برای این امر خواهند بود.
میزان اصطکاک و تلفات انرژی در نانو لوله ها صفر است که این موضوع باعث صرفه جویی در مصرف انرژی های مختلف مانند برق خواهد شد.

لیست قیمت انواع نانو لوله کربنی

ساختار این لوله ها به ونه ای است که می توانند مقدار زیادی از انرژی را به شکل های مختلف در خود ذخیره نمایند و چندین برابر الکترود های گرافیت ظرفیت دارند.
حضور و بروز نانو لوله ها در ساختار باتری ها می تواند تحولات بزرگی را ایجاد نماید و مقدار ذخیره سازی انرژی را تا اندازه زیادی افزایش دهد به طوری که تا مدت ها نیازی به تعویض باتری نباشد.
این ماده می تواند ولتاژ الکتریکی ایجاد نماید که می تواند در بهبود فرایند های زیستی در داخل بدن انسان و نیز درمان بسیاری از بیماری های جسمی نقش داشته باشد.

برای اینکه استحکام کششی یک نانو لوله تک جداره بالا برود معمولا به آن حرارت می دهند که در این حالت میزان مقاومت آن تا شش برابر نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
تولید انبوه نانو لوله باعث می گردد که ساختار برق رسانی در جهان تغییر نماید و این مواد جایگزین فلزاتی مانند مس شوند که تاثیرات مثبت بسیاری را بر زندگی انسان ها خواهد گذاشت.
امروزه انواع نانو لوله کربنی در ابعاد مختلف در حال تولید است که اگر عرضه آن ها با قیمت مناسب ادامه داشته باشد، می توان مطمئن بود که زندگی انسان ها در آینده قطعا یا کیفیت بیشتری نسبت به زمان حال انجام می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید