عرضه بدون واسطه نانو سلولز کریستال

عرضه بدون واسطه نانو سلولز کریستال با اهداف مختلفی انجام می شود؛ شایان ذکر است که نانو کریستال، ماده ای جامد، شفاف و بلوری شکل است که در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی و تولید دارو مورد استفاده قرار می گیرد؛ این ماده، طی فرآیند هایی از ترکیبات سلولزی موجود در طبیعت به دست آمده و در واقع ماده ای طبیعی و غیر سمی است؛ همچنین از نظر ویژگی های شیمیایی، نانو سلولز کریستال، کاملاً خنثی می باشد.

عرضه بدون واسطه نانو سلولز کریستال

نانو سلولز کریستال چه خصوصیاتی دارد؟

نانو سلولز کریستال چه خصوصیاتی دارد؟ چند سالی است که فناوری نانو، بسیاری از صنایع را متحول کرده است؛ به نحوی که همواره شاهد عرضه محصولات نانو با قابلیت های جالب توجه می باشیم؛ به عنوان مثال می توان به مواردی مثل نانو کربن اکتیو، نانو اکسید آلومینیوم و رنگ نانو استخری اشاره کرد؛ همچنین با ماده ای تحت عنوان نانو سلولز کریستال مواجه هستیم که ویژگی های خاص خود را داشته و امروزه در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

در رابطه با خصوصیات نانو سلولز کریستال، باید یادآوری کرد که ماده ای صلب و جامد می باشد و همان طور که از نام آن پیداست؛ از نظر ظاهری شبیه به بلورهای کریستالی است؛ شفافیت و درخشندگی بالا و قابلیت عبور نور با طیف رنگ های گوناگون از ویژگی های بسیار مهم نانو کریستال سلولزی به شمار می روند؛ به همین علت این ماده در ساخت تلویزیون های رنگی مورد استفاده قرار می گرفت؛ زیرا باعث افزایش وضوح و شفافیت رنگ ها و همچنین افزایش دامنه آنها می شود.

لازم به ذکر است که نانو سلولز کریستال، ماده ای غیر سمی است که نقش بسیار مهمی در صنعت داروسازی ایفا می کند؛ در واقع بدون استفاده از این ماده، تولید بسیاری از مواد دارویی که میزان انحلال کمی دارند؛ با مشکل مواجه می شود؛ زیرا این نانو ماده باعث حل شدن کامل آنها گشته و عوارضی نیز در پی ندارد؛ همچنین با به کار بردن نانو سلولز نیاز به حلال دیگری نیست.

دانستنی های جالب درباره نانو سلولز کریستال

دانستنی های جالب درباره نانو سلولز کریستال جهت بیان یک سری دانستنی های جالب درباره نانو سلولز کریستال باید گفت که به طور کلی سلولز، ماده ای پلیمری است که به طور طبیعی در پوسته کره زمین و بسیاری مواد موجود در طبیعت (به خصوص در گیاهان) یافت می شود؛ این ماده را می توان شامل ذرات بلوری و یک سری ترکیبات دیگر مانند آمورف دانست. نکته قابل ذکر این است که برای تولید نانو سلولز از فرآیند هیدرولیز استفاده می شود؛ در واقع هیدرولیز زنجیره های سلولزی، جدا شدن بلور از سایر ترکیبات موجود در سلولز را در پی دارد.
می دانیم که هیدرولیز، فرآیندی شیمیایی است که به واسطه اضافه کردن آب صورت گرفته و طی آن اتم های ماده از هم جدا می شوند یا به عبارت دیگر طی فرآیند هیدرولیز پیوندهای بین ترکیبات سلولزی شکسته شده و نانو کریستال سلولز به دست می آید.

یک نکته جالب توجه در مورد نانو سلولز های کریستال این است که از نظر شکل هندسی متنوع می باشند؛ این اختلاف به علت تفاوت در شیوه تولید به وجود می آید؛ در واقع فاکتورهایی مثل دمای انجام واکنش شیمیایی و غلظت مواد به کار رفته بر ویژگی های هندسی نانو سلولز بلوری تاثیر می گذارند؛ البته نوع ماده اولیه سلولزی و منبع استخراج آن نیز بسیار مهم است.

مرکز سفارش نانو سلولز کریستال

مرکز سفارش نانو سلولز کریستال مرکز سفارش نانو سلولز کریستال به صورت گسترده ای فعالیت می کند؛ زیرا همان گونه که در قسمت های پیشین این نوشتار بیان شد؛ این ماده طبیعی و خنثی، کاربردهای زیادی دارد؛ علاوه بر داروسازی، امروزه از این ماده در صنایع غذایی، تولید کاغذ، رنگسازی و … نیز استفاده می شود.

علاوه بر آنچه در بالا بیان شد؛ یکی از دلایل بسیار مهم رونق سفارش نانو سلولز های کریستال، سازگاری آنها با محیط زیست است؛ در واقع امروزه این مواد نقش بسیار مهمی در فرآیندهای زیست محیطی ایفا کرده و می توانند؛ جایگزین مواد پلاستیکی شوند؛ چرا که نانو کریستال، ماده ای برآمده از دل طبیعت است و هیچ گونه آسیبی برای آن ندارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید