مشخصات و قیمت روز کود نانو کامل خضرا

برای استفاده از کود ها و کربنات سدیم آزمایشگاهی علاوه بر زیاده روی در تولید محصول، باید کیفیت محصول کشاورزی را ارتقا دهد و محیط‌ زیست را نیز آلوده نسازد تا از این طریق سلامتی انسان، جانوران و گیاهان تضمین گردد. قیمت روز کود نانو خضرا با تغییر و اثرگذاری در فرمولاسیون کود ها و تولید موادی با ویژگی‌ های مناسب و منحصر به‌ فرد، می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند. به موجب استفاده از این فناوری در تولید کود، کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی افزایش یافته و روند تخریب محیط‌ زیست که امروزه رو به فزونی گذاشته است، کاهش می‌یابد و این به معنی حفظ تولید پایدار است.

مشخصات و قیمت روز کود نانو کامل خضرا

آشنایی با کود کشاورزی نانو

آشنایی با کود کشاورزی نانو

در آزمایشات مطالعات زیادی در رابطه با به منظور تولید کود نانو و کلسیم کربنات ازمایشگاهی در جهان صورت گرفته است. در این نوع کودها عناصر غذایی ریز مغذی به شکل نانو کلات وجود دارند. به موجب تولید این کود، گیاه می‌تواند با توسعه هرچه بیشتر ریشه، مواد غذایی مورد نیاز خود را به سهولت از محیط اطراف جذب کند. مصرف نانو کود کلاته منجر به افزایش رشد ریشه، ساقه، برگ و میوه گیاه می‌شود. بدین ترتیب چنانچه از این کودها در مزارع و باغات کشور استفاده شود علاوه بر افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی، آلودگی محیط زیست نیز کاهش یافته و محصولات کشاورزی در مزرعه صورت گرفته و کمک شایانی به تولید پایدار محصولات کشاورزی در کشور می‌باشد برای آشنای از کود نانو باید از افراد باتجربه ایده گرفت

قیمت روز کود نانو خضرا

کود نانو سال ها پس از آزمایش، تحقیق و پژوهش بر روی خاک، گیاهان و محصولات مختلف توسط مجرب ترین کارشناسان و موسسات تحقیقاتی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است و توانسته اند کود نانو را مورد تایید قرار بدهند.

کود کشاورزی نانو توسط افراد مختلفی مانند کشاورزان، زراعت  کاران، باغداران مورد استقبال چشمگیری قرار گرفته است از این رو روزانه تعداد بی شماری در پی جویا شدن قیمت کود نانو می باشد. به همین خاطر تصمیم بر آن شده است که لیست قیمت کود نانو به صورت مختصر و مفیددر کارخانه  کود نانو قرار داده می شود.

خرید کود نانو خضرا در ظرفیت های مختلف

خرید کود نانو خضرا در ظرفیت های مختلفبا توجه به بررسی اثرات محلول پاشی کود نانو خضرا کلات آهن بر عملکرد و اجزای عملکرد سه رقم نخود دیم آزمایشی به صورت فاکتوریل با دو عامل در قالب طرح بلوک های کامل تصادفی انجام می گردد.

خرید کود نانو خضرا در ظرفیت های مختلف با توجه به نیاز مصرف مشتریان به دو صورت بسته بندی و عمده ای صورت می گیرد.

کود نانو به صورت عمده ای از نظر اقتصادی برای کشاورزان مقرون به صرفه تر است.

کود نانو خضرا مخصوص ریشه زایی

دانشمندان زیادی بر روی تولید نانو کود های کلاته در جهان تحقیق و پزوهش انجام داده اند. در این نوع کود ها عناصر غذایی ریز مغذی به شکل نانو کلات وجود دارند. به موجب تولید این کود، گیاه می‌تواند با توسعه هرچه بیش تر ریشه، مواد غذایی مورد نیاز خود را به سهولت از محیط اطراف جذب کند.

نتایج زیادی نشان داد که، اثر متقابل رقم در کود آهن بر صفات تعداد غلاف در بوته، تعداد دانه در غلاف، عملکرد دانه و شاخص برداشت معنی دار شد و بر صفات وزن صد دانه و عملکرد بیولوژیک تاثیر معنی داری نداشت. هم چنین نتایج مقایسه میانگین اثرات متقابل رقم در نانو کود کلات آهن نشان داد در کلیه ارقام با افزایش میزان مصرف کود عملکرد دانه افزایش معنی داری یافت. بیش ترین عملکرد دانه مربوط به تیمار 3 در هزار محلول پاشی در لاین ILC482 با مقدار 1296 کیلوگرم در هکتار بود.

مصرف نانو کود کلاته منجر به افزایش رشد ریشه، ساقه، برگ و میوه گیاه می‌شود. بدین ترتیب چنانچه از این کودها در مزارع و باغات کشور استفاده شود علاوه بر افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی، آلودگی محیط‌ زیست نیز کاهش یافته و غنی‌ سازی محصولات کشاورزی در مزرعه صورت گرفته و کمک شایانی به تولید پایدار محصولات کشاورزی در کشور می‌کند.

تولید پایدار در کشاورزی عبارت است از حفظ منابع پایه آب و خاک، محیط‌ زیست و اقتصادی نمودن تولید با اعمال مدیریت بهینه، به‌طوری‌که تولیدات کشاورزی وابسته به نوسان نباشد و امنیت غذایی تامین گردد. یکی از ابزار های مناسب برای رسیدن به تولید پایدار محصولات کشاورزی، استفاده از کود های مناسب است.

مصرف کود نانو ریشه زایی علاوه بر افزایش تولید، باید کیفیت محصولات کشاورزی را ارتقا دهد و محیط‌ زیست را نیز آلوده نسازد تا بدین طریق سلامتی انسان، جانوران و گیاهان تضمین گردد. فناوری نانو با تغییر و اثرگذاری در فرمولاسیون کودها و تولید موادی با ویژگی‌ های مناسب و منحصر به‌ فرد، می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند. به موجب استفاده از این فناوری در تولید کود، کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی افزایش یافته و روند به خاکی که درصد رطوبت، مواد آلی و میزان عناصر غذایی آن در حد مناسب بوده و بتواند این عناصر غذایی را به خوبی در اختیار گیاه قرار دهد، خاک حاصلخیز گفته می‌شود. یکی از راه‌های تامین عناصر غذایی خاک، استفاده از کودهای شیمیایی است که امروزه چیزی در حدود ۳۳ تا ۶۰درصد تولیدات کشاورزی مرهون مصرف این قبیل کودهاست. کودهای شیمیایی انواع و اقسام گوناگونی دارند که در یک تقسیم‌ بندی کلی، می‌توان آنها را در ۷ گروه جای داد. گیاه به منظور رشد کافی و مناسب به تمامی عناصر غذایی نیاز دارد و کمبود هر کدام از آنها، مانع و سدی در برابر رشد گیاه تلقی می‌شود. در این میان، مصرف عناصر کم‌ مصرفی چون آهن، روی، مس، منگنز، بور و مولیبدن را نباید به فراموشی سپرد؛ این عناصر نقش بسیار مهمی در تغذیه گیاه و سلامتی انسان دارند. تغذیه مناسب، به گونه‌ای تامین سبد غذایی گیاه محسوب می‌شود. اما به منظور تامین این سبد غذایی، باید مصرف کودهای شیمیایی بر اساس نتایج به‌ دست آمده از آزمون خاک و گیاه صورت پذیرد و به صورت بهینه مصرف شوند. بدین طریق از مصرف بیش از اندازه کودهای نیتروژنه و فسفاته جلوگیری به عمل آمده و استفاده از عناصر غذایی دیگر، به‌ویژه عناصر ریزمغذی، بیش تر می‌شود. به مجموع تمامی این عوامل و فراهم شدن عناصر غذایی برای گیاه و نیز افزایش درصد و غلظت عناصر در گیاه؛ غنی‌سازی محصولات کشاورزی در مزرعه گفته می‌شود. به منظور غنی کردن گیاه با عناصر ضروری چون آهن و روی، کود های مختلفی روانه بازار شده است که عبارتند از:

– سولفات روی معمولی (ZnSO۴. ۷H۲O)

– سولفات آهن دو ظرفیتی

– کود کامل ماکرو به همراه عناصر ریز مغذی

– کود های کلاته

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید