قیمت نانو ذرات و نانو پودر

قیمت نانو ذرات و نانو پودر بسته به فاکتور های مختلفی همانند: درجه کیفی، نوع، درجه خلوص، منطقه جغرافیایی، میزان عرضه و تقاضا، میزان واردات و صادرات و سایر عوامل مهمی که بر روی قیمت گذاری آن موثر می باشند، متفاوت است. این نمونه ها در هر کشوری به دلیل مسائل اقتصادی دارای نرخ های متفاوتی است. در بازار داخلی ایران چند سالی است که لیست قیمت این اجناس بنا به دلایل اقتصادی و سیاسی همانند: تورم و تحریم دچار نوسان های شدیدی شده است و نمی توان نرخ ثابت و مشخص شده ای را برای آن ها عنوان نمود. با این وجود در بعضی از شهر های کشورمان نرخ این محصول ها بسیار مقرون به صرفه تر است. زیرا در این مناطق می توان انواع این جنس ها را به راحتی تامین نمود.قیمت نانو ذرات و نانو پودر

تفاوت نانو ذرات و نانو پودر

تفاوت نانو ذرات و نانو پودربرای بسیاری از افراد جامعه سوال های زیادی در مورد تفاوت نانو ذرات و نانو پودر ها به وجود می آید. بسیاری از آن ها اعتقاد دارند که این دو نمونه با یکدیگر یکسان می باشند و دارای کاربرد های متنوعی هستند. در واقع می توان گفت که این محصولات دارای تفاوت های بیشماری می باشند. در زیر به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می نماییم:

  • نانو ذره ها دارای ساختار و ابعاد و اندازه های ریز تری نسبت به نانو پودر ها می باشند. 
  • نانو های پودری از خرد کردن قطعات جامد بزرگ به دست می آیند این در حالی است که ذرات در اثر واکنش های شیمیایی در آزمایشگاه های مجهز به وجود می آیند.
  • ذره ها دارای کارایی بسیار زیادی می باشند و در تشکیل پودر ها نیز تاثیر بسزایی دارند.
  • استحکام نانو پودر ها بسیار بیشتر از ذرات است. این امر باعث شده است تا در صنایع سنگین از این کالا بهره می برند.
  • برای ساخت نانو های پودری امکانات ساده و کمی نیاز است و هزینه های خیلی کمی را شامل می شود.
  • صنعت های زیادی در کشور های مختلف دنیا وجود دارند که از ذرات برای ساخت تولیدات خود بهره می برند در حالی که تعداد مصرف کننده های نانوپودرها کمتر است.

کاربرد های مهم نانو ذرات

نانو ذرات به ذره هایی اطلاق می شود که دارای ابعاد 1 تا 100 نانو متری می باشند. این محصول ها دارای انواع متفاوتی از نوع فلزی، عایق ها و غیره می باشند که در سایز های گوناگونی آن ها را مصرف می نمایند. این ملزومات دارای کاربرد های بیشماری می باشند که به بعضی از آنها می پردازیم:

  1. از این اجناس برای بسته بندی کردن مواد های غذایی مصرف می نمایند که با محیط زیست هم سازگار می باشند.
  2. برای ساخت بسیاری از محصول ها در صنایع بزرگ از این نمونه ها به وفور استفاده می شود.
  3. در صنعت خودرو سازی که یکی از بزرگ ترین و مهم ترین صنایع اقتصادی در دنیا است این اجناس کاربرد زیادی دارند.
  4. از نانو ذره های بیشتر در علوم آزمایشگاهی بهره می برند.
  5. به سبب این که در برابر درجه حرارت بالا مقاوم می باشند در تولید کردن لوازم های خانگی از این ذره ها استفاده می نمایند.
  6. در علم پزشکی برای درمان کردن و ترمیم زخم های عمیق از نوع نقره آن ها به وفور مصرف می کنند.
  7. دارای خاصیت های ضد عفونی کنندگی زیادی می باشند که برای سطوح مختلف می توان از آنها بهره فراوانی برد. 

فروش نانو پودر اکسید روی

فروش نانو پودر اکسید رویاکسید روی که نام علمی آن زینک اکساید می باشد محصولی است که به شکل پودری می باشد. این ماده سفید رنگ کاربرد بسیار زیادی در آزمایشگاه های داروسازی دارد و مهم ترین دلیل آن نیز تاثیر گذاری و خواص بالای این محصول بر روی بهداشت افراد است. این محصول از مواد غیر آلی تشکیل شده است و همان طور که از نام آن مشخص است از اکسیده شدن فلز روی به دست می آید.

امروزه میزان مصرف این کالا تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کرده است و مهم ترین دلیل آن نیز تاثیر بالای این کالا بر روی پوست خواهد بود. فروش نانو پودر اکسید روی اغلب به صورت عمده و در حجم زیاد صورت می گیرد. فروش عمده این محصول موجب کاهش قیمت تمام شده اکسید روی درجه یک و با کیفیت می باشد. با آگاهی پیدا کردن مردم از مزیت ها و فواید این کالا ها در سرتاسر جهان فروش آن ها با قیمت های متنوع افزایش پیدا کرده است. برخی از این محصول ها در بسته بندی های شیک و بهداشتی در وزن های گوناگون توسط مرکز های با اعتبار فروخته می گردند.

بسیاری از برند های تولید کننده در کشورمان تولیدات خود را در این زمینه به صورت مستقیم و با نرخی مطلوب به مشتری های خود ارائه می نمایند. این نوع از فروش به دلیل این که دارای فواید زیاد تری است مورد توجه همگان واقع شده است. در سال جاری در کشورمان فروش این جنس ها به صورت کلی و خرده زیاد شده است.

مشخصات نانو ذرات نقره

نانو ذرات نقره به نمونه هایی از جنس نقره گفته می شود که بعضی از مواقع آن را به نقره می شناسند. برای تولید این اجناس از واکنش های فیزیکی و شیمیایی زیادی استفاده می گردد. در سال های اخیر با بروز تکنولوژی و دستگاه های مدرن این نمونه ها را در رنگ های گوناگونی تولید می کنند. با پیشرفته شدن تمامی کارخانه ها در سراسر دنیا استفاده از این کالا ها زیاد تر از سال های گذشته شده است. این محصولات دارای مشخصه های بیشماری هستند که باعث می شود آن ها را در مقایسه با سایر اجناس قابل تشخیص هستند. افراد بایستی در هنگام خرید این نمونه ها به تمامی مشخصات نانو ذره های نقره توجه زیادی کنند. این مشخصه ها شامل موارد زیر می شود:

  • این اجناس به دلیل این که سطح آن ها نسبت به حجمی که دارند بزرگ تر است قابلیت اکسید بسیار بالایی دارند.
  • دارای شکل های هندسی مختلفی می باشند و به صورت ورق های نازک ساخته می گردند.
  • دارای خاصیتی ضد قارچ و ضد التهاب هستند.
  • به وسیله روش های متعدد قابل تولید می باشند.
  • در برابر درجه حرارت های بالا مقاومت زیادی را از خود نشان می دهند.
  • یکی از ذره های پایدار در طبیعت می باشند که غیر محرک هستند.
  • بر اساس استاندارد های بین المللی ساخته شده اند که بر روی بسته های آن ها این علامت نیز درج شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید