قیمت روز نانو ذرات صنعتی ایران

کشور ما در زمینه تولید محصولات نانو پیشرفت قابل توجهی کرده است و با توجه به کارایی و عملکرد بسیار عالی انواع نانو ذرات در تمام صنایع تولید کننده در کشور، این محصول بسیار پرفروش می باشد و مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. قیمت روز نانو ذرات صنعتی در ایران با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، نوسانات نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا  و … متغییر می باشد.

قیمت روز نانو ذرات صنعتی ایران

همه چیز درباره نانو ذرات

همه چیز درباره نانو ذراتبا پیشرفت علم نانو و کشف کاربردهای بسیاربالای نانو ذرات در بسیار از صنایع، تولید و عرضه آن در حال افزایش است و تولید این محصول در ایران با پیشرفت و گسترش زیادی همراه بوده است که علاوه بر رفع نیازهای داخل به کشورهای همسایه نیز صادر می شود. این محصول در ابعاد و بسته بندی های متنوع ارائه می شود.

یکی از نانو ذرات پر مصرف نانو ذرات لوله کربنی است که خاصیت رسانایی بالایی دارد و برای انتقال گازها و مایعات مورد استفاده قرار می گیرد و بیشترین کاربرد را در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی دارد همچنین در ساخت کاغذ، صنایع فلزی و خودرو سازی، ساخت سرامیک، صنایع هوا و فضا، تصفیه آب، ساخت پلاستیک و لاستیک، تشخیص بیماری های سرطان و … کاربرد دارد. از ویژگی ها و خصوصیات نانو ذرات صنعتی لوله کربنی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • از کربن تشکیل شده و دارای ساختار ساده با ورقه های شش ضلعی منظم می باشد
  • با توجه به آرایش اتم کربنی به سه نوع زیگزاگ، کایرال و دسته صندلی تقسیم می شود
  • دارای خصوصیات مکانیکی عالی و بی نظیری است
  • دارای خاصیت رسانایی و نیمه رسانایی می باشد
  • دارای رسانایی الکتریکی بالایی است

آشنایی با انواع نانو ذرات

نانو ذرات دارای انواع گوناگونی هستند که هر کدام از آن ها دارای کاربرد و ویژگی های خاصی می باشند و در تولید محصولات مختلف به تولید کننده ها کمک بسیاری می کنند و جزء مواد اولیه لازم برای ساخت کالاهای متنوع در صنایع داروسازی، لاستیک سازی، شیشه سازی، ساخت تجهیزات پزشکی، تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و … می باشند. از انواع نانو ذرات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نانو ذرات اکسید روی
  • نانو ذراتاکسید آهن
  • نانو ذرات کربن
  • نانوذرات طلا
  • نانو ذرات نقره
  • نانو ذرات گرافن
  • نانو ذرات کربنات کلسیم
  • نانو ذرات اکسید بیسموت و …

نانو ذرات کربنات کلسیم در صنایع غذایی، داروسازی و شیمیایی استفاده می شود. کربنات کلسیم از رسوب نیترات کلسیم و کربنات سدیم حاصل می شود. این محصول با محیط زیست سازگار بوده و در صنعت لاستیک سازی و رنگ سازی نیز کاربرد زیادی دارد. این محصول با بهترین کیفیت در شرکت های تولید کننده تهیه می شود و کشور ما از جمله کشورهایی است که در تولید انواع نانو ذرات به پیشرفت های بسیار خوبی رسیده است و شرکت های متعددی با استفاده از دانش روز و با استفاده از متریال باکیفیت و بکارگیری دستگاه های مدرن با تکیه بر توان متخصصان داخلی توانسته اند، انواع نانو را با برترین کیفیت تولید و ارائه کنند.

مهمترین کاربردهای نانو ذرات صنعتی

مهمترین کاربردهای نانو ذرات صنعتییکی دیگر از نانو ذرات صنعتی کیتوزان می باشد که کاربرد زیادی در صنایع مختلف از جمله پزشکی دار. این ماده از کتین ساخته می شود که در پوست سخت پوستان وجود دارد همچنین سازگاری بسیار خوبی با محیط زیست دارد و دارای خواص ضدباکتریایی و ضد قارچی است. این محصول برای جلوگیری از عفونت ها و زخم ها بسیار مؤثر می باشد و آن را به سرعت ترمیم می کند. به دلیل ویژگی های و قابلیت های بسیار خوبی که دارد دارای کاربرد زیادی در پزشکی و داروسازی می باشد و در  کاهش چربی خون، در دندان پزشکی و ارتوپدی، تولید واکسن و داروی ضد سرطان و … مورد استفاده قرار می گیرد.

نانو ذرات نقره نیز یکی دیگر از نانو ذرات های کاربردی در مراکز مختلف می باشد که این ماده دارای خاصیت ضد قارچی و ضد ویروسی می باشد که در بسته بندی مواد غذایی، پاکسازی هوا، تصفیه آب و .. استفاده فراوانی دارد. نانو ذرات دارای انواع مختلف و کاربردهای زیادی هستند که در شرکت های تولید کننده با استفاده از مواد اولیه باکیفیت تولید شده که علاوه بر نیاز داخل کشور به کشورهای همسابه نظیر ترکیه ، عراق، افغانستان و … صادر می شوند که به دلیل کاربرد فراوان در بسیاری از صنایع مختلف مورد توجه مشتریان زیادی در خارج از کشور قرار می گرفته است.

شرکت های بازرگانی انواع آن را از جمله نانو ذرات طلا، نانو ذرات روی، نانو ذرات کیتوسان، نانو ذرات کربنات کلسیم و … را در بسته بندی های متنوع به صورت پودر یا مایع صادر می کنند. تجارت این محصول برای تاجران و بازرگانان ایرانی سود خوبی به همراه دارد و برای کشور دارای ارزآوری مناسبی است و موجب تبادلات اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای همسایه می شود و فرصت های جدید شغلی را ایجاد می نمابد.

لیست قیمت انواع نانو ذرات

نانو ذرات از زمان های گذشته در سرامیک ها و لعاب ها استفاده زیادی داشته اند و این مواد از تعداد زیادی اتم ساخته شده اند و معمولا به شکل مایه و یا پودر ارائه می شوند که در صتایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. نانو ذرات از طریق روش های متنوعی تولید می شود که عبارت است از: روش های سنتز فاز گاز، سنتز شیمیایی، تبخیر و حالت جامد که در کشور ما با خلوص بالا و با کیفیت بسیار مرغوب در کارخانه ها تولید می شود.

کاربرد نانو ذرات بسیار گسترده و وسیع می باشد که امروزه شاهد مصرف روز افزون آن در تولید محصولات مختلف بهداشتی، صنعتی، پزشکی، داروسازی، پتروشیمی، نفت و گاز، انواع رنگ های صنعتی و … هستیم و با توجه به کاربرد فراوان، تقاضا برای تولید و عرضه آن در حال افزایش می باشد که پژوهشگران و دانشمندان ایرانی بهترین انواع آن را با استفاده از بهترین متریال به روش های مختلف تولید و ارائه می کنند.

تولید نانو ذرات آهن با استفاده از مجهزترین دستگاه ها در شرکت های تولیدی کشور صورت می گیرد که معمولا پژوشگران به صورت طبیعی و شیمیایی آن را تولید می کنند و با توجه به کاربرد فراوان از فروش بسیار خوبی در داخل و خارج از کشور برخوردار می باشد. در صنایع پتروشیمی، داروسازی و عکسبرداری استفاده زیادی دارد. قیمت نانو ذرات با توجه به نوع، کیفیت، روش تولید و … متفاوت می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید