فروش نانو ذرات عمده صنعتی ایران

در دنیای پیشرفته امروز که روز به روز بر موفقیت های دانشمندان ایرانی افزوده می شود مواد شیمیایی بسیاری در دسترس قرار می گیرد که در زمینه های صنعتی تاثیرات بسیار می گذارد. فروش نانو ذرات عمده صنعتی در ایران دارای مزایای بسیار است که از این موارد به کاهش نرخ شان می توان اشاره کرد که همین امر سبب جلب توجه خریداران می شود.

فروش نانو ذرات عمده صنعتی ایران

نانو ذرات صنعتی چیست؟

نانو ذرات صنعتی چیست؟فناوری نانو می دانیم که پیشرفته ترین فناوری در دنیای امروز است که رفته رفته تاثیرات خود را در تمام بخش های زندگی ما چون بخش صنعتی گذاشته است و مواد و متریال جدیدی را عرضه می دارد که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص و  منحصر به فرد خود را دارند. اگر بخواهیم یک گزینه بارز و پر کاربرد را ذکر کنیم نانو ذرات صنعتی می تواند گزینه مناسبی باشد که در دنیایی از تنوع در دسترس قرار می گیرد.

نانو ذرات صنعتی را اگر تعریف کنیم اشاره ای داریم به این که نانو ذرات چندین اتم و یا مولکول هستند که در اندازه و شکل های مختلف می باشند. این محصولات در شرکت های دانش بنیان به طور عمده آماده فروش می شوند تا در صنایع مختلف و دیگر زمینه ها مورد کاربری قرار بگیرند.

هدف از تولید نانو ذرات تغییر در هسته اتم است که خواص محصولات را تغییر می دهد. به گونه ای که نانو ذرات در نمونه های نانو خواصی را از خود نشان می دهند که در مقیاس ماکرو همین خواص بسیار شدید تر می باشد.

اگر در همین جا در مورد تاریخچه نانو ذرات بگوییم که با آن آشنا شوید باید بپردازیم به این که از گذشته های دور این محصولات در زندگی ما تاثیر داشته اما به طور دقیق در مورد شان نمی دانستیم. به عنوان مثال تاثیر آن در لعاب کاری و کاشی سازی می باشد. در همین جا اشاره ای داریم به جام رومی لیکرگوس که با تابیدن نور از جلو و عقب رنگ های مختلفی از آن ایجاد می شود که نشان دهنده تاثیرات نانو می باشد.

فروش نانو ذرات صنعتی ایران

نانو ذرات صنعتی را در قسمت قبل تعریف کردیم و می توان این محصولات را با توجه به نامی که دارند حدس کاریی شان را زد. نانو ذرات صنعتی را می توان در انواع و اقسام مختلفی یافت کرد که در زمینه های صنعتی مورد کاربری قرار می گیرند. اولین نانو ذره صنعتی کربن سیاه است که در صنعت لاستیک سازی و تایر ماشین کاربرد دارد و به همین سبب با تولیدات عمنده شان در تولیدی های نانو مواجه هستیم. پس در همین جا یک نکته جدید را یا گرفتیم که رنگ سیاه لاستیک های خودرو به خاطر استفاده از کربن سیاه در ساختار شان می باشد.

نانو ذرات صنعتی گفتیم که در انواع و اقسام مختلفی هستند که آن ها را می توان به طور کلی در دو گروه فلزی و غیر فلزی قرار داد. نمونه های فلزی چون نانو ذرات آلومینیوم، مس، آهن و کبالت است که در زمیتنه های مختلفی مورد کاربری قر ار می گیرند و با این وجود با تولیدات عمده شان مواجه هستیم.

در این جا می خواهید دلایل تفاوت در بین نانو ذرات را مورد بررسی قرار دهیم که از جمله این موارد شکل و ساختار ظاهری شان می باشد که تاثیرات بسیاری را حتی در کاربد شان گذاشته است. به چند نمونه از این موارد اشتاره می کنیم که به قرار زیر است:

نانو ذرات، نانو الیاف، نانو کپسول، نانو لوله، نانو سیم، نانو روکش و نانو حفره از جنمله این موارد است که هر کدام را بخواهیم از نظر کاربرد شان بررسی کنیم از روی نام شان مشخص است و باید گفت که از نظر کاربرد در سطح گسترده ای قرار دارند.

فروش نانو ذرات صنعتی ایران با توجه به تنوعی که ذکر کردیم اغلب به طور عمده انجام می شود تا نیاز ها بر طرف گردد و از طرفی خریدار لازم نباشد هزینه زیادی را برای خرید صرف کند.

گسترش بازار جهانی نانو ذرات

گسترش بازار جهانی نانو ذراتنانو ذرات را در نمونه های مختلفی معرفی کردیم و می دانیم که این محصولات با کارایی که دارند در صنایع مختلف حرف بسیاری برای گفتن دارند و می توانند به طور کلی ماهیت مواد را تغییر دهند.

اما در این بخش می خواهیم در مورد تولید این محصولات بگوییم که در تولیدی های نانو به چند روش انجام می شود. روش اول چگالش از بخار، روش دوم سنتز شیمیایی و روش سوم فرآیند های حالت جامد می باشد که در هر کدام از آن ها مراحل خاصی صورت می پذیرد و در این زمینه از دستگاه های خاصی استفاده می گردد.

در روش اول که چگالش از بخار است هیچ گونه آلودگی ایجاد نمی شود که همین امر یک مزیت بسیار عالی می باشد و به طور کلی به دو شیوه سیم انفجاری و تبخیر در خلا روی مایعات دسته بندی می گردد.

در روش دوم که سنتز شیمیایی است که در این روش واکنش گر ها سبب رشد ذرات در محیط کنترل شده می شوند. آلودگی شیمیایی نسبت به روش قبل کم تر اما باید گفت که مقرون به صرفه تر می باشد.

روش سوم که فرآیند حال جامع است با آسیاب کردن مواد جامع همراه است و زمانی مطرح می شود که دو روش قبلی را نتوان مورد استفاده قرار داد.

گسترش بازار جهانی نانو ذرات در فروش این محصولات تاثیر بسیار دارد و می تواند بر میزان تولیدات شان در تولیدی ها نیز بیفزاید تا نیاز بازار ها در زمینه های صنعتی بر طرف گردد.

کاربرد های مهم نانو ذرات در صنعت

حال که به طور کامل در مورد نانو ذرات گفتیم و می دانیم که این محصولات در تنوع بسیار در دسترس قرار می گیرند خوب است اندکی در مورد کاربرد شان بگوییم تا اطلاعات کامل تر شود. چند نمونه از کاربر د های نانو ذرات را در صنعت می گوییم که به قرار زیر است:

  1. ابزار برشکاری بسیار سخت
  2. پوشش سطوح
  3. رنگ ها و محلول ها
  4. باتری ها
  5. نمایشگر ها
  6. مواد مغناطیسی
  7. سلول های سوختی

کاربرد نانو ذرات را تنها در این جا به بیان همین چند مورد بسنده می کنیم و باید گفت که کارایی شان بیشتر می باشد که یک حسن و مزیت برای شان محسوب می شود تا روز به روز بر میزان تولیدات شان افزوده شود. نانو ذرات در صنعت حرف اول را می زنند و با پیشرفت علم و افزایش سطح آگاهی افراد روز به روز بر کارایی شان افزوده می گردد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید